Zdalne nauczenie, izolacja domowa oraz brak możliwości uczestnictwa w treningach sportowych - to tylko kilka czynników, które wpłynęły na pogorszenie stanu zdrowia dzieci i młodzieży w okresie pandemii koronawirusa. W trosce o poprawną postawę oraz kondycję fizyczną uczniów, dyrektorzy trzech placówek oświatowych zwrócili się do Fundacji Jastrzębskiej Spółki Węglowej z prośbą o udzielenie dofinansowania na organizację zajęć gimnastyki korekcyjnej.
- Celem zadania jest poprawa stanu kondycji fizycznej oraz korekta wad postawy u 204 uczniów, a pośrednio poprawa ich kondycji psychicznej i stworzenie okazji do nawiązywania relacji równieśniczych, osłabionych czasem pandemii - mówi dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Połomi, mgr Urszula Wrońska.
Zarząd Fundacji Jastrzębskiej Spółki Węglowej pozytywnie zaopiniował wnioski szkół, udzielając darowizny na rzecz realizacji projektów. Gimnastyka korekcyjna rozpoczęła się w minionym miesiącu i ma potrwać do końca roku szkolnego. Zajęcia mają również psychologiczny wymiar - będą mieć wpływ na budowanie wśród uczniów pozytywnego obrazu samego siebie i poczucia własnej wartości, co wpłynie na życie całej społeczności szkolnej. Warto zwrócić uwagę, że sprzęt zakupiony na potrzeby trwania przedmiotowego przedsięwzięcia będzie służył uczniom nie tylko w trakcie trwania projektu, ale i również po jego zakończeniu.
- Niniejszy projekt jest odpowiedzią na problemy dużej grupy dzieci i młodzieży, u których w ostatnim czasie pojawiły się lub utrwaliły wady postawy - ocenia dyrektor Szkoły Podstawowej w Gogołowej, mgr Anna Holona.
Zajęcia korekcyjne realizowane są w Szkole Podstawowej im. św. Kazimierza w Mszanie, Szkole Podstawowej w Gogołowej oraz w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Połomi.